piątek, 5 grudnia 2014

Święty Mikołaj po godzinach



Święty Mikołaj zdemaskowany! Postarza się celowo ze znanych sobie przyczyn. Biała broda i brwi z pewnością są doklejane (może takie ma warunki zatrudnienia?). W istocie jest niestarym mężczyzną. Na dowód podpisana (!) fotografia, do której udało mi się dotrzeć metodami operacyjnymi.
A swoja drogą Mikołaj wygląda jakby zaraz miał zacząć śpiewać: I just call to say...

Literatura zna podobne przypadki postarzania. Polecam bajkę Leszka Kołakowskiego "Jak Gyom został starszym panem" [w:] "Bajki różne, Opowieści biblijne, Rozmowy z diabłem".

Pocztówka francuska, niedatowana.
 

4 komentarze:

  1. A ja od Mikołaja dostałam "Geriavity" i już jestem po lekturze. Passus z Min. Zdrowia o Dzidzi Piernik - miodzio. Imponująca znajomość terminologii medycznej i zoologicznej, humor wysokiej próby i tzw. samo życie. Bravo, bravissimo Kochana Autorko. Bożena

    OdpowiedzUsuń
  2. Smaczku (i grozy!) tej scenie przydaje fakt, że cytaty, które zanotował bohater są...autentyczne. Ale nie zdradzę skąd je mam.
    Pozdrawiam
    RCh

    OdpowiedzUsuń
  3. Też przeczytałem. Czemu doktor popija swoją herbatę z termosu, a nie z kubka termicznego? Mateusz

    OdpowiedzUsuń
  4. Zieloną pija tylko z termosu.
    RCh

    OdpowiedzUsuń